×
In

Laat ik voorop stellen dat ik vind dat iedereen maar moet aan trekken wat ze zelf mooi of fijn vinden. Dat neemt niet weg dat ik er wel een mening over mag hebben. Zo vind ik leggings afschuwelijk. Zeker van die witte glimmende dingen, die nog redelijk doorschijnend zijn als ze worden gedragen door vrouwen die er gewoon de benen niet voor hebben. Dan zien de bovenbenen er vaak uit als een rollade. De legging wordt dan zover uitgestrekt dat het echt gaat doorschijnen. Maar ze doen maar.

Maar aantrekken wat je zelf wilt. De vraag is of je dat altijd en overal kan. Vorige week las ik een artikel over een bruiloft. De bruid had haar beste vriendin gevraagd als eerste bruidsmeisje. Ze had zelfs voor haar een mooie jurk gekocht. Ze zei tegen haar: ‘En je draagt er nu voor een keertje geen gympen onder!’ De vriendin antwoordde dat dat mode was en ze weigerde ander schoeisel aan te schaffen. De bruid besloot dat als ze dat zou doen, ze niet welkom was op de bruiloft. En zo geschiedde. Een jarenlange vriendschap weg door een paar gympen. Zelf gruw ik ook van gympen onder een nette jurk of een mooi pak of smoking. Ik snap het standpunt van de bruid wel. 

Het afwijken van een norm bij sommige gelegenheden wordt steeds normaler. Tv-presentatoren dragen gympen onder een net pak. Op diverse rode lopers gaan de beroemdheden nog verder. Onlangs kwam een opkomend acteur in een smoking van € 5.000 (opgave in het artikel) met daaronder blote voeten in goedkope teenslippers. Alles om op te vallen tussen de massa. Zelf was ik ooit bij een uitvaart waar de zoon van de overledene op kwam dagen in een Bermuda-broek met daar boven een Hawaii-hemd en de onvermijdelijke gympen.

Natuurlijk mag alles, maar of het gepast is? Tja, ik bepaal de norm niet, maar ik heb er wel mijn gedachtes bij.

Fijn weekend. 
Hans Janssen,

******

Blijf lokaal op de hoogte

Voor meer lokaal nieuws, evenementen en persberichten kun je Westervoortplaza volgen via Facebook of Instagram. Heb je zelf een lokaal (pers)bericht of evenement? Insturen kan via info@westervoortplaza.nl.

Westervoortplaza richt zich volledig op lokaal nieuws en ziet het bereik van de website gestaag groeien. Dat biedt mooie kansen voor ondernemers en organisaties die hun zichtbaarheid willen vergroten. Interesse in lokaal adverteren tegen een aantrekkelijk tarief? Neem dan contact op via westervoortplaza@gmail.com.

De nieuwsredactie van Westervoortplaza is bereikbaar via info@westervoortplaza.nl.


Auteur

info@westervoortplaza.nl

Gerelateerde artikelen

Zou het fijn zijn als iedereen zich aan de verkeersregels zou houden? Neeeee, absoluut niet.

Twee weken geleden beschreef ik een hoge verkeersboete in wording. Nu komt het nieuws dat de boetes weer omhoog gaan. Alle experts... Lees verder →

De schijf van 5…. Zelfs de minister waait het weg, nu wel.

Er is een nieuwe Schijf van Vijf. Voortschrijdend inzicht, laten we maar zeggen. Minder vlees en meer peulvruchten. Ik weet niet hoe... Lees verder →

En weer een nieuwe ruimtetelescoop, terwijl inmiddels….

Ik las in de krant vanmorgen dat er een nieuwe telescoop wordt gebouwd met 1140 lenzen. Indrukwekkend…. Dat zal ons een nog... Lees verder →

De lokale VVD wil een frikandelmonument in Dordrecht (Bron: Volkskrant 4-2-2026)

De frikandel is blijkbaar in 1954 uitgevonden door slagersknecht Gerrit de Vries. Omdat zijn ballen gehakt te veel zetmeel bevatten, mocht hij... Lees verder →

300.000 kilo pindakaas…..zo maar weg!

Nee, het is niet gestolen of. Maar soms sta je rustig brood te maken en dan word je ineens getroffen door een... Lees verder →

The Nightwatch and tulips? ‘I want those.’

‘Mister President, weet u dat ze in Nederland een gigantisch schilderij in het Rijksmuseum hebben dat de Nachtwacht heet?’  ‘So what?’  ‘Ja,... Lees verder →