0 Comments

De kraan in de keuken kreeg kuren. Waarschijnlijk was het vastzetmechanisme (Is dat een woord?) aan de onderzijde van het aanrecht lam. in ieder geval draaide de hele kraan mee als je de hevel van de ene kant naar de andere kant draaide. Hinderlijk, maar hij lekte niet. Uiteindelijk werd het  toch zo irritant dat we besloten om een nieuwe te kopen. Wat doe je dan? Je gaat op Google eens inventariseren wat er zoal van je gading te koop is. Veel, mag ik wel zeggen. Nou hadden we wel wat filters. Een kraan van € 900? Neuh. Er hoeft alleen maar water uit te komen, toch? We vonden er eentje, bestelde die en voilà, de dag erop werd hij keurig geleverd.

Maar dan gebeurt er iets merkwaardigs. Zoals velen speel ik ook wel eens spelletje op internet. Met reclame, want ik ga geen euro’s betalen om een spelletje zonder reclame te kunnen spelen. Vanaf het moment dat ik de kraan had gekocht, ben ik dagen bestookt met reclames voor… kranen. Dom, dom, dom internet. Ik had al een kraan. Zou iemand nu werkelijk denken dat ik ineens behoefte had aan nog een kraan?

Het mooie is, dat je dan zo’n advertentie kunt melden en kunt aangeven dat je ze niet meer wil zien. Helpt dat? Nee hoor. Wat dat betreft kun je internet geen gebrek aan ijzerenheinigheid verwijten. Maar niet alleen als je iets koopt, maar als je maar iets opzoekt ben je de klos. Een tijdje geleden zaten we op een verjaardag. Daar kwamen campers ter sprake. Ik had ooit een foto gezien van een camper gemaakt van een omgebouwde touringcar waar een complete Porsche onderin kon worden geschoven (voor de boodschappen ter plaatse, neem ik aan). Kosten: 6,1 miljoen euro. Ik zocht de foto op en liet hem zien. En ja hoor, de dagen erna werd ik bestookt met campers. Wel een geruststellende gedachte vind ik het dan dat Internet nog niet op de hoogte is van mijn besteedbaar inkomen. Anders deden ze vast geen moeite.

Ik ben geen complotdenker, maar soms heb ik wel eens het gevoel dat als we aan de ontbijttafel alleen maar praten over de mogelijke aanschaf van iets, de advertenties al binnen stromen.

Het lijkt me we weinig effectief om mensen te bombarderen met advertenties van dingen die ze al gekocht hebben.

Ben benieuwd. Ik heb het net gehad over kranen, campers, touringcars en Porsches. Hoe lang zal het duren voor ik daar advertenties over krijg? Geen idee, maar ik waarschuw maar vast. Ik ben niet van plan om ze te kopen. Dus bespaar je de moeite. Tegen wie zeg ik dit eigenlijk?

Ik wens u een fijn weekend. (Oh, de advertenties voor een weekendje weg zie ik graag tegemoet. Ik rapporteer ze wel weer. Ach nee, is ook vergeefse moeite.)



Author

info@westervoortplaza.nl