Nieuws

Organisatie Westervoortse Kermis in handen van lokale stichting

Westervoort – De gemeente Westervoort hecht een groot belang aan continuïteit van de kermis in Westervoort met de huidige kwaliteit, uitstraling, aantrekkingskracht en draagvlak in de Westervoortse samenleving. Om die redenen is gekeken om de voorbereiding en organisatie van de kermis Westervoort over te dragen op een lokaal te vormen stichting, bestaande uit leden met een achtergrond en betrokkenheid in enerzijds de lokale samenleving en anderzijds de Westervoortse kermis.

De organisatie van de kermis Westervoort, behoudens publiekrechtelijke verantwoordelijkheden wordt overgedragen aan de Stichting Kermis Westervoort, welke 2018 zal beschouwen als een ‘proefjaar’ (de organisatie van één kermis).

Op donderdag 8 februari heeft voorzitter Ferdinand van den Oord namens het stichtingsbestuur en burgemeester Arend van Hout van de gemeente Westervoort de overeenkomst ondertekend in het gemeentehuis van Westervoort.
Op vrijdag 2 februari 2018 werd de Stichting Kermis Westervoort opgericht onder toeziend oog van notaris mr.J.Swetselaar.

Quote van de Stichting Kermis Westervoort:
“De kracht van onze Westervoortse straatkermis; een heerlijke betaalbare dorpskermis voor nieuwe generaties, daar gaan we voor!”. De Westervoortse Kermis wordt dit jaar gehouden van zaterdag 6 t/m 9 oktober 2018.

Previous post

Kick-off Liemerse Leefbaarheid

Next post

Sleuteloverdracht